LTTC - huisregels

Onbezorgd sporten is voor iedereen prettig en draagt bij aan betere sportieve prestaties. Belangrijke voorwaarden daarvoor zijn dan ook (sociale) veiligheid en een vertrouwde omgeving. Binnen onze vereniging vinden we het belangrijk dat ieder lid zich veilig voelt. We hebben daarvoor een aantal concrete punten aangepakt. Zo hebben wij onder meer 2 vertrouwenscontactpersonen aangesteld.

Huisregels - Wij hebben de volgende basisregels:

NB: Als leden zich niet aan de regels houden volgt er eerst een mondelinge waarschuwing. Bij herhaling of zeer ernstig onaangepast gedrag kan het bestuur tijdelijk toegang tot de zaal ontzeggen of zelfs een lid royeren en het lidmaatschap beëindigen

Contact & bestuur. 

Lelystadse Tafeltennis Club (LTTC)

Kofschip 6

8223 EZ  Lelystad

Telefoon zaal: 0320 – 233 090 (alleen tijdens openingstijden)


Bestuur:

voorzitter - Jan van den Berg, voorzitter@lttc.nl 

secretaris - vacature, secretaris@lttc.nl 

penningmeester, ledenadministratie - Hans Vos, penningmeester@lttc.nl, ledenadministratie@lttc.nl 

financieel adviseur: Jan Koopman adviseur@lttc.nl

bestuurslid - wedstrijdsecretaris en NAS: Rolf Steenge rolf@lttc.nl 

bestuurslid - technisch beheer: Frank van Pinxteren, techniek@lttc.nl, trainer@lttc.nl 

Bij calamiteiten:

Bardienst:

LTTC heeft een bar in eigen beheer. Daarvoor gelden regels. Een belangrijke regel: alleen mensen met een VAS-certificaat  (Verantwoord Alcohol Schenken) mogen achter de bar komen om klanten te voorzien van een drankje. Dit is conform de gemeentelijke verordening. Zie ook bardienst.

De bardienst zorgt:

De bardienst zorgt dat alle bestellingen dezelfde dag/avond worden betaald. Met name gasten (genodigden, teams en spelers van buiten LTTC) daar op wijzen voor zij vertrekken.

In de keuken kan de bardienst een teamhap, tosti's, vlamtosti's en broodje bapao gereedmaken. De handleiding hangt in de keuken. Voor sluiting (zie sleutelhouders hieronder) zorgt de bardienst dat de airfryers, de tosti-apparaten, de magnetron, het aanrecht.. kortom de keuken weer schoon wordt achtergelaten.

De bardienst zorgt dat de kantine en de bar, weer netjes wordt achtergelaten: 

Helaas bleek (januari 2025) dat sommige teams onvoldoende spelers met een VAS-certificaat hebben. Daardoor is het moeilijk een sluitend bardienstrooster te maken voor de vrijdagavond. Teams die thuis spelen zijn samen verantwoordelijk voor het op een verantwoorde wijze bezetten van de bar. 

Overigens geldt ook voor niet-competitiespelers dat zij alleen achter de bar mogen mét een VAS-certificaat.  Daarom roepen we ieder (volwassen) lid op om het VAS-certificaat te behalen, zodat de barbezetting eerlijk verdeeld kan worden over alle leden. Het VAS-certificaat kun je online behalen. Volg deze link. Na voltooien van de 'opleiding' het certificaat delen met secretaris@lttc.nl.

NB: als er geen leden met VAS aanwezig zijn, 

blijven de bar en de keuken gesloten!

LTTC - Bestuursreglement 'alcohol in 't Spint, kantine van LTTC'.pdf

Bardienstrooster voorjaar 2025

In het bardienstrooster zijn enkele teams zonder VAS of met slechts 1 persoon met een VAS. 

Op de speeldagen waarop zij bardienst hebben, ontstaat er dus een bezettingsprobleem achter de bar/in de keuken. We hebben de bardienst van deze teams wat later in de competitie gepland, zodat zij nog tijd genoeg hebben om:

NB: als er geen leden met VAS aanwezig zijn, 

blijven de bar en de keuken gesloten!

Sleutelhouders:

De zaal en de kantine zijn toegankelijk voor leden tijdens openingstijden (deze staan op de startpagina, de pagina jeugd, de pagina senioren  en de pagina openingstijden). Spelers die buiten de regulier openingstijden gebruik willen maken van de zaal, doen dat na overleg met het bestuur. Zie de pagina contact & bestuur. 

We hebben 15 sleutelhouders: JanB, JanK, Hans, Frank, Rolf, DaniëlD, DaniëlR, Kenneth, Dennis, Edo, Patrick, Stephan, Maarten, Ellen, Huib(?). Let op:

Taken sleutelhouder bij openen:

Taken sleutelhouder bij sluiten:

Competitiespelers:

Sportiviteit en respect

Wedstrijdballen en materialen

Aan het begin van het seizoen kan de teamcaptain wedstrijdballen vragen aan de wedstrijdsecretaris voor alle thuiswedstrijden. Teams kunnen ervoor kiezen om eigen ballen te gebruiken, mits deze goedgekeurd zijn door de NTTB. Meer informatie is te vinden op de website: nttb.nl/materiaal.

Invoer en goedkeuring van scores.

Disputen en kalmte bewaren.

Mocht er een conflict ontstaan met een tegenstander, blijf dan kalm en meld dit zo snel mogelijk bij de wedstrijdsecretaris.

Verplaatsen van wedstrijden.

Wedstrijden kunnen verplaatst worden, mits dit tijdig gebeurt en de tegenstander akkoord gaat. Een verzoek tot verplaatsing kan door de teamcaptain worden ingediend bij de wedstrijdsecretaris, onder vermelding van het team, het wedstrijdnummer, de tegenstander, de oorspronkelijke speeldatum en de gewenste nieuwe datum.

Let wel: Je stelt pas in uiterste noodzaak uit. Probeer altijd eerst zelf voor een oplossing te zorgen binnen het team of daarbuiten. Dus niet als er bijvoorbeeld maar 1 speler verhinderd is. In dat geval zorg je als het even kan voor een invaller.

Planning en teamcommunicatie.

Bardienst.

Elk team is verplicht om bardienst te draaien. Dit houdt in:

Bardiensten worden bekendgemaakt via de website en kunnen tussentijds wijzigen. Controleer daarom altijd vooraf of je wel of geen bardienst hebt.

Teams moeten zelf zorg dragen voor voldoende gecertificeerde barmedewerkers. Met name duo teams moeten hier goede afspraken over maken.

Contact met de wedstrijdsecretaris

De wedstrijdsecretaris is te bereiken via WhatsApp of per e-mail: