Onbezorgd sporten is voor iedereen prettig en draagt bij aan betere sportieve prestaties. Belangrijke voorwaarden daarvoor zijn dan ook (sociale) veiligheid en een vertrouwde omgeving. Binnen onze vereniging vinden we het belangrijk dat ieder lid zich veilig voelt. We hebben daarvoor een aantal concrete punten aangepakt. Zo hebben wij onder meer 2 vertrouwenscontactpersonen aangesteld.
Wees lief. Bij LTTC zorgen we met elkaar voor een veilige en plezierige omgeving, waar iedereen aandacht heeft voor elkaar en respectvol met anderen omgaat.
Je komt tafeltennissen voor jouw en andermans plezier.
De speelvloer mag alleen worden betreden met schone sportschoenen, waarvan de zool geen strepen geeft.
We tafeltennissen in sportkleding. Competitiespelers dragen een LTTC-shirt (binnenkort weer verkrijgbaar).
Het is verboden glaswerk mee te nemen in de zaal.
Nooduitgangen vrijhouden.
Laat zaal en kleedkamer schoon achter.
NB: Als leden zich niet aan de regels houden volgt er eerst een mondelinge waarschuwing. Bij herhaling of zeer ernstig onaangepast gedrag kan het bestuur tijdelijk toegang tot de zaal ontzeggen of zelfs een lid royeren en het lidmaatschap beëindigen.
Contact & bestuur.
Lelystadse Tafeltennis Club (LTTC)
Kofschip 6
8223 EZ Lelystad
Telefoon zaal: 0320 – 233 090 (alleen tijdens openingstijden)
Bestuur:
voorzitter - Jan van den Berg, voorzitter@lttc.nl
secretaris - vacature, secretaris@lttc.nl
penningmeester, ledenadministratie - Hans Vos, penningmeester@lttc.nl, ledenadministratie@lttc.nl
financieel adviseur: Jan Koopman adviseur@lttc.nl
bestuurslid - wedstrijdsecretaris en NAS: Rolf Steenge rolf@lttc.nl
bestuurslid - technisch beheer: Frank van Pinxteren, techniek@lttc.nl, trainer@lttc.nl
Bij situaties of incidenten die wel aandacht behoeven (bv conflict situaties, schade aan materiaal e.d.). Neem contact op met het bestuur.
Gebeurt er iets wat niet goed voelt of gewoon niet kan? Neem contact op! Je kunt terecht bij het bestuur, maar ook bij onze VertrouwensContactPersonen Henk en Anita. Lees meer op de pagina veiligheid.
Bel het sportbedrijf 0320-285385; contactpersoon: Edwin Driehuis, Peter van Campen.
Bij levensbedreigende situaties of wanneer elke seconde telt: bel 112.
LTTC heeft een bar in eigen beheer. Daarvoor gelden regels. Een belangrijke regel: alleen mensen met een VAS-certificaat (Verantwoord Alcohol Schenken) mogen achter de bar komen om klanten te voorzien van een drankje. Dit is conform de gemeentelijke verordening.
De bardienst zorgt:
Dat het gebouw om 19.30 uur is geopend.
De koffie staat klaar (NB alle spelers krijgen een eerste bak koffie gratis).
De wedstrijdtafels voor de wedstrijden staan gereed. Het aantal thuisspelende teams vind je in het bardienstrooster.
De bardienst zorgt dat alle bestellingen dezelfde dag/avond worden betaald. Met name gasten (genodigden, teams en spelers van buiten LTTC) daar op wijzen voor zij vertrekken.
In de keuken kan de bardienst een teamhap, tosti's, vlamtosti's en broodje bapao gereedmaken. De handleiding hangt in de keuken. Voor sluiting (zie sleutelhouders hieronder) zorgt de bardienst dat de airfryers, de tosti-apparaten, de magnetron, het aanrecht.. kortom de keuken weer schoon wordt achtergelaten.
De bardienst zorgt dat de kantine en de bar, weer netjes wordt achtergelaten:
Lege flessen in daarvoor bestemde kratten of dozen.
Alle glazen zijn gespoeld en opgeruimd.
Afval in de vuilnisbak.
Helaas bleek (januari 2025) dat sommige teams onvoldoende spelers met een VAS-certificaat hebben. Daardoor is het moeilijk een sluitend bardienstrooster te maken voor de vrijdagavond. Teams die thuis spelen zijn samen verantwoordelijk voor het op een verantwoorde wijze bezetten van de bar.
Overigens geldt ook voor niet-competitiespelers dat zij alleen achter de bar mogen mét een VAS-certificaat. Daarom roepen we ieder (volwassen) lid op om het VAS-certificaat te behalen, zodat de barbezetting eerlijk verdeeld kan worden over alle leden. Het VAS-certificaat kun je online behalen. Volg deze link. Na voltooien van de 'opleiding' het certificaat delen met secretaris@lttc.nl.
NB: als er geen leden met VAS aanwezig zijn,
blijven de bar en de keuken gesloten!
In het bardienstrooster zijn enkele teams zonder VAS of met slechts 1 persoon met een VAS.
Op de speeldagen waarop zij bardienst hebben, ontstaat er dus een bezettingsprobleem achter de bar/in de keuken. We hebben de bardienst van deze teams wat later in de competitie gepland, zodat zij nog tijd genoeg hebben om:
Voldoende spelers mét VAS te regelen.
Een ander LTTC-lid te vragen (vergoeding?) de bardienst op deze speelavond over te nemen.
NB: als er geen leden met VAS aanwezig zijn,
blijven de bar en de keuken gesloten!
De zaal en de kantine zijn toegankelijk voor leden tijdens openingstijden (deze staan op de startpagina, de pagina jeugd, de pagina senioren en de pagina openingstijden). Spelers die buiten de regulier openingstijden gebruik willen maken van de zaal, doen dat na overleg met het bestuur. Zie de pagina contact & bestuur.
We hebben 15 sleutelhouders: JanB, JanK, Hans, Frank, Rolf, DaniëlD, DaniëlR, Kenneth, Dennis, Edo, Patrick, Stephan, Maarten, Ellen, Huib(?). Let op:
Zonder sleutelhouder kun je niet in de zaal terecht. Als de sleutelhouder vertrekt, moeten alle spelers eerst het gebouw verlaten.
De sleutelhouder die opent moet er op letten dat als hij vertrekt de zaal afsluit of die verantwoordelijkheid overdraagt aan een andere sleuteldrager. Indien je overdraagt aan een niet-sleutelhouder (alleen bij wijze van uitzondering), leg dan eerst uit hoe moet worden afgesloten. En spreek af hoe je jouw sleutel terug krijgt.
Taken sleutelhouder bij openen:
Beide poorten (hoofdingang en fietsenstalling) openen.
Toegangsdeur openen.
Zijdeur van het slot (draaiknop).
Verlichting van bar en zaal inschakelen (lichtschakelaars in meterkast, rechtsboven).
Verlichting van koelkasten achter de bar aan.
Taken sleutelhouder bij sluiten:
Verlichting van koelkasten uit.
Radio uit.
Verlichting (spotje) boven kas uit.
Zijdeur op slot (draaiknop).
Verlichting van bar en zaal uitschakelen (lichtschakelaars in meterkast, rechtsboven).
Toegangsdeur op slot.
Beide poorten (hoofdingang en fietsenstalling) sluiten.
Sportiviteit en respect
De competitie is vrijwillig, maar niet vrijblijvend.
Sportiviteit is belangrijker dan winnen.
Behandel de tegenstander altijd met respect.
Wedstrijdballen en materialen
Aan het begin van het seizoen kan de teamcaptain wedstrijdballen vragen aan de wedstrijdsecretaris voor alle thuiswedstrijden. Teams kunnen ervoor kiezen om eigen ballen te gebruiken, mits deze goedgekeurd zijn door de NTTB. Meer informatie is te vinden op de website: nttb.nl/materiaal.
Invoer en goedkeuring van scores.
De teamcaptain is verantwoordelijk voor het invoeren van de scores van thuiswedstrijden in de NTTB-app en voor het goedkeuren van de invoer bij uitwedstrijden. Dat moet gebeuren op de speeldag.
Scores mogen op papier worden bijgehouden, maar dit geldt niet als officiële invoer.
Als de teamcaptain bij een wedstrijd afwezig is, blijft deze toch verantwoordelijk voor de invoer en/of goedkeuring van de scores.
Disputen en kalmte bewaren.
Mocht er een conflict ontstaan met een tegenstander, blijf dan kalm en meld dit zo snel mogelijk bij de wedstrijdsecretaris.
Verplaatsen van wedstrijden.
Wedstrijden kunnen verplaatst worden, mits dit tijdig gebeurt en de tegenstander akkoord gaat. Een verzoek tot verplaatsing kan door de teamcaptain worden ingediend bij de wedstrijdsecretaris, onder vermelding van het team, het wedstrijdnummer, de tegenstander, de oorspronkelijke speeldatum en de gewenste nieuwe datum.
Let wel: Je stelt pas in uiterste noodzaak uit. Probeer altijd eerst zelf voor een oplossing te zorgen binnen het team of daarbuiten. Dus niet als er bijvoorbeeld maar 1 speler verhinderd is. In dat geval zorg je als het even kan voor een invaller.
Planning en teamcommunicatie.
Zorg dat de seizoensplanning goed is geregeld, zodat elk teamlid precies weet wanneer hij/zij moet spelen.
Houd elkaar op de hoogte wat er gaande is binnen het team.
Tip: gebruik TT-app, deze is erg handig om te kunnen plannen.
Bardienst.
Elk team is verplicht om bardienst te draaien. Dit houdt in:
De zaal openen om 19:30 uur.
De speelzaal gereedmaken.
Koffie zetten.
Tegenstanders ontvangen, ook als zij eerder arriveren dan het team waarmee ze spelen.
Drankjes en/of hapjes verkopen (certificaat vereist!).
De speelzaal opruimen na afloop.
De kantine en keuken opruimen.
De zaal sluiten (ongeveer een half uur na de laatste wedstrijd).
Bardiensten worden bekendgemaakt via de website en kunnen tussentijds wijzigen. Controleer daarom altijd vooraf of je wel of geen bardienst hebt.
Teams moeten zelf zorg dragen voor voldoende gecertificeerde barmedewerkers. Met name duo teams moeten hier goede afspraken over maken.
Contact met de wedstrijdsecretaris
De wedstrijdsecretaris is te bereiken via WhatsApp of per e-mail: